Verlenging van samenwerking Stichting Utrecht Science Park en Utrecht Marketing

Al geruime tijd werken Stichting Utrecht Science Park en Utrecht Marketing nauw samen. Afgelopen vrijdag is de samenwerking officieel verlengd. Jan Henk van der Velden (directeur-bestuurder Stichting Utrecht Science Park) en Cor Jansen (directeur-bestuurder Utrecht Marketing) ondertekenden de verlengde samenwerkingsovereenkomst op het kantoor van Stichting Utrecht Science Park, bij het prachtige Dom-ornament.

Het gezamenlijke doel is om de positionering van de stad en regio te versterken, waarbij het Utrecht Science Park een belangrijke rol speelt. Utrecht Marketing betrekt Stichting Utrecht Science Park bij de agenda van de stad ‘Gezond Stedelijk Leven voor Iedereen’ die goed aansluit bij de ambitie van het Utrecht Science Park: ‘Samen naar een gezonde, duurzame samenleving’.

De samenwerking richt zich o.a. op het vergroten van het bereik en bijdragen aan het verder profileren van het Utrecht Science Park, waaronder de Utrecht Science Week, en de stad en regio. De partijen zetten zich gezamenlijk in voor ontwikkelingen op verschillende vlakken, zoals gezondheid, economische ontwikkelingen, aantrekken van nieuwe bezoekers, bedrijven en talent. Dit wordt gedaan door onder meer gezamenlijke communicatie(campagnes), het betrekken bij elkaars netwerk, deelname in het Utrecht Brand Team, kennisdeling en gezamenlijke bijeenkomsten.

“Het Utrecht Science Park is op kennis-economisch gebied het kloppend hart van stad en regio. Er wordt op wereldniveau (toegepast) onderzoek, onderwijs en ondernemerschap bedreven op cruciale thema’s, zoals gezondheid en duurzaamheid. Als gezonde stad en regio, draagt deze samenwerking dan ook bij aan een toekomstbestendige positionering”, aldus Cor Jansen.

Jan Henk van der Velden: “De samenwerking met Utrecht Marketing en gelieerde partners versterkt de kruisbestuiving tussen het Utrecht Science Park en stad en regio. Dit is van groot belang voor de ontwikkeling van onderzoek en onderwijs, maar ook voor bedrijvigheid. Zo is het Utrecht Science Park zowel maatschappelijk als economisch van groot belang, ook als banenmotor voor de regio.”

Jasper van Aalst (marketing-en communicatiemanager Stichting Utrecht Science Park), Cor Jansen (directeur-bestuurder Utrecht Marketing) en Jan Henk van der Velden (directeur-bestuurder Stichting Utrecht Science Park) tijdens de ondertekening.

Over Utrecht Science Park

Utrecht Science Park is een innovatieve science community met als doel de ontwikkeling van een gezonde, duurzame samenleving. Met meer dan 31.000 werknemers en 55.000 studenten is dit het grootste science park van Nederland. Samen met de twee satellietlocaties Utrecht Science Park Bilthoven en Zeist, wordt gewerkt aan de ontwikkeling en toepassing van baanbrekende wetenschap en oplossingen voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van life sciences, gezondheid en duurzaamheid. Kennisinstellingen, onderzoeksinstituten en bedrijven werken, op loopafstand van elkaar, intensief samen.

Over Utrecht Marketing

Utrecht Marketing positioneert Utrecht samen met partners als gezonde stad en regio. De organisatie richt zich op bezoekersmarketing, de promotie van het cultuuraanbod, het aantrekken van (internationaal) talent en het ondersteunen van nieuwe bedrijven. Ook bevordert de organisatie Utrechtse trots onder bewoners en speelt ze een meer strategische rol op thema’s als inclusiviteit, duurzaamheid en de balans tussen groei en leefbaarheid.