De rebranding van GenDx

GenDx heeft een nieuwe brand om groei, innovatie en een verenigde visie te weerspiegelen om een toonaangevend wereldwijd bedrijf in speciale diagnostiek te worden. GenDx zal de merknaam aanpassen aan de veranderende structuur van de Eurobio Scientific Group.

De nieuwe branding omvat de collectieve kracht van al hun filialen, waarbij expertise en middelen worden gecombineerd om synergie te creëren en het productaanbod te verbeteren. Bovendien stelt hun samenwerking hen in staat om innovatie te stimuleren door kennis te delen, zodat ze innovatieve producten en diensten leveren die vooroplopen op het gebied van diagnostiek. En terwijl hun merk zich ontwikkelt, blijft de toewijding om dit te doen een topprioriteit.

Denis Fortier, CEO & Voorzitter van het Executive Committee van Eurobio Scientifics, zegt: “Deze rebranding weerspiegelt wie we zijn, onze evolutie als grotere groep, die staat voor groei, innovatie en een verenigde visie om een toonaangevend wereldwijd bedrijf in speciale diagnostiek te worden dat zeer innovatieve oplossingen biedt. Onze missie blijft hetzelfde: baanbrekende innovaties leiden op het gebied van infectieziekten, transplantatie en oncologie door het ontwikkelen en ondersteunen van een uitgebreide portfolio van moleculaire diagnostiektechnologieën die onze eigen oplossingen en die van onze partners omvatten.”

Waarom verandert het merk?

GenDx gaat over op een nieuwe merkidentiteit die de integratie van alle filialen binnen de Eurobio Scientific Group weerspiegelt. Dit betekent dat hun visuele identiteit zal worden bijgewerkt om consistentie en harmonie tussen de bedrijven van de groep te waarborgen.

Wat verandert er?

Het bedrijf krijgt een nieuwe branding dat consistentie weerspiegelt in alle bedrijven van de Eurobio-groep. Dit betekent een update van het logo, icoon, typografie, vormelementen en kleurenschema.

Duurzame rebranding

Het rebrandingproces zal zich de komende maanden ontvouwen, waarbij de nadruk ligt op het minimaliseren van afval. Door materialen zoals productdozen, brochures en beursstands te hergebruiken, streven we naar een milieuvriendelijke overgang. Daarom is het mogelijk dat je de oude huisstijl nog ziet tijdens de overgangsperiode.

Gedachten van het management

”Wat ik erg leuk vind aan de branding is dat het de groep verenigt, maar ook elk bedrijf zijn unieke kleur geeft.'' Hanneke Merkens, Eurobio Chief Marketing Officer zegt: “Dus Eurobio als groep is blauw en GenDx blijft paars. DID is rood, TECOmedical en BMD hebben hun eigen tint blauw. Dat vind ik erg leuk, omdat het elke individuele affiliate zijn eigen identiteit geeft en toch deel blijft uitmaken van de groep. We delen hetzelfde lettertype, hetzelfde logo en ook hetzelfde pictogram. En vooral het icoon is een mooie visual, gemaakt om ervoor te zorgen dat iedereen ons herkent als Eurobio Group terwijl we toch onze eigen identiteit behouden.''

“Ik zie een interessante toekomst voor Eurobio Scientific als groep." Maarten Penning, GenDx General Manager en Eurobio Chief Technology Officer voegde hieraan toe. “We hebben onze krachten gebundeld op het gebied van onderzoek en ontwikkeling, softwareontwikkeling, marketing, klantenondersteuning, verkoop en alle bijbehorende service en ondersteuning, inzet. Dus in deze nieuwe constellatie heb ik er alle vertrouwen in dat we nieuwe innovatieve producten kunnen blijven ontwikkelen waar patiënten wereldwijd van zullen profiteren, dat we als bedrijf kunnen groeien en meerdere innovatieve diagnostische oplossingen kunnen ontwikkelen.”

Bron: GenDx (Engels)